SageTeknoloji KALİ LİNUX NEDİR ? | SageTeknoloji

KALİ LİNUX NEDİR ?

, , No Comments
KALİ LİNUX NEDİR ?

Kali Linux Backtrack yapımcıları tarafından 2013 yılında yapılmış olan  Debian tabanlı  açık kaynak kodlu işletim sistemidir. Kali Linux'un çıkma amacı daha öncesinde bulunan açık kaynak kodlu işletim sistemlerinin ücretli olmasıydı. Kali linux tamamen ücretsiz kaynak kodları kullanıcılarına açık olan bir işletim sistemidir. Kali Linux'un içinde bulunan yazılımların amacı genellikle Profesyonel penetrasyon testleri yapabilmek için ve güvenlik denetimlerini yapılabilmesi için kullanılır.



Kali Linux Özellikleri
  • Kali Linux açık kaynaklı bir işletim sistemidir, yani işletim sisteminin kaynak kodları herkese açık şekildedir ve isteyen herkes kendine göre düzenleyebilmektedir. Açık kaynak hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz “Açık Kaynak Kodlu Yazılım Nedir?” adlı konuma bir göz atabilirsiniz.
  • Kali Linux kişiselleştirilebilir bir işletim sistemidir. Kullanıcılar Kali Linux işletim sistemini kendi isteklerine göre tekrar tasarlayabilirler.
  • Kali Linux GNU lisansı ile lisanslanmıştır. GNU lisansının ne olduğunu bilmiyorsanız “GNU Lisansı Nedir? (Genel Kamu Lisansı)” adlı başlığıma bakarak gerekli bilgileri edinebilirsiniz.
  • Kali Linux eski sürümü olan BackTrack Linux gibi tamamen ücretsiz bir işletim sistemidir. Offensive Security tarafından yapılan açıklama da şirket Kali Linux’un varolduğu süre boyunca hep ücretsiz kalacağını garanti etmiştir.
  • BackTrack Linux’un az özelliklerinin aksine Kali Linux 600’ün üzerinde penetrasyon ve test aracına sahip olarak gelmektedir. Eski sürümünde işlevsiz hale gelen ve çalışmayan tüm araçlar arındırılmış, kusursuz bir hale getirilmiştir.
  • Kali Linux Türkçe dil desteğine sahip olmakla birlikte çok geniş bir dil yelpazesine sahiptir. Bunun yanında Kali Linux, eş zamanlı olarak çoklu dil kullanımını desteklemektedir.
  • Kali Linux, Linux işletim sistemleri arasında kablosuz ağ ve kablosuz donanımlara en büyük desteği veren ve neredeyse hepsini destekleyebilen tek işletim sistemidir.

Yakında Kali Linux kurulumunu da sizlerle paylaşacağım.

0 yorum:

Yorum Gönder